İki gün öncə
Türkmənistanda tarixi an yaşandı. İlk dəfə Azərbaycan, Türkmənistan və Özbəkistan
arasında yüksək səviyyəli dialoq baş tutdu. Bu günə qədər ölkələr həm ikitərəfli,
həm də çoxtərəfli formatlarda əməkdaşlıq formalaşdırsalar da, ilk dəfə üç ölkə
bir masa arxasında ortaq milli maraqlar ətrafında müzakirə keçirdilər.
Beləliklə, Azərbaycan,
Türkmənistan və Özbəkistanın ortaq platforması qurulmuş oldu. Bu platforma ilə Qafqaz–Mərkəzi
Asiya arasında həm dialoq genişlənir, həm də mövcud logistik marşrutlar şaxələndirilmiş
olur.
Hal-hazırda
Çin və Mərkəzi Asiyadan Avropa istiqamətinə və əks istiqamətdə daşımalar əsasən
Qazaxıstan üzərindən keçən dəhliz vasitəsilə həyata keçirilir. Artan yüklərin həcmi
isə müəyyən qədər növbələrin yaranmasına, müddətlərin uzanmasına və ən əsası
daşıma qiymətlərinin artmasına səbəb olur.
Özbəkistan–Türkmənistan–Azərbaycan
marşrutu mövcud xəttə paralel olmaqla yanaşı, logistika şirkətlərinə alternativ
marşrut təklif edə bilər. Bu xəttə yüklərin cəlb edilməsi digər marşrutla
müqayisədə həm vaxt, həm də xərc baxımından sərfəli olacaq.
Bu xəttin
effektiv işləməsi üçün tələb edilən infrastruktur da mövcuddur. Belə ki, həm
yol infrastrukturu, həm də liman infrastrukturu kifayət qədər inkişaf
etdirilib. Hətta deyərdim ki, Türkmənbaşı limanı eyni anda bir neçə gəmiyə
paralel xidmət göstərə biləcək imkanlara malikdir.
Eyni
zamanda, Özbəkistan Azərbaycanın dəstəyi ilə Xəzərdə öz ticarət donanmasını
yaratmağı hədəfləyib. Donanmanın effektiv fəaliyyət göstərməsi üçün Özbəkistanın
liman infrastrukturuna da ehtiyacı var. Beləliklə, üçtərəfli birlik
formalaşdıqdan sonra, özbəklər Türkmənistanın liman infrastrukturundan istifadə
edərək donanmalarından iqtisadi cəhətdən daha səmərəli yararlana bilərlər.
Azərbaycanın
Türkmənistan üzərindən Özbəkistana çıxış əldə etməsi, eyni zamanda, iki ölkə
arasında ticarətin dərinləşməsinə səbəb olacaq. Məsələn, Özbəkistan–Əfqanıstan
dövlət sərhədində xüsusi rejimli sənaye zonası fəaliyyət göstərir. Bu zonada
Taliblərin bir sıra istəkləri nəzərə alınıb, eyni zamanda sərhədi keçərək bu
zonaya əfqanlar yalnız şəxsiyyət vəsiqəsi ilə daxil ola bilirlər. Yəni əlində
pulu, lakin xarici pasportu olmayan istənilən əfqan bu əraziyə gəlib ticarət edə
bilər.
Bu zonada
ticarət Azərbaycan biznesi üçün də maraqlı ola bilər. Ona görə də bu dəhlizin
açılması Azərbaycanda istehsal olunan məhsulların bu zonaya daha sərfəli və rəqabətədavamlı
qiymətlərlə çıxarılmasına və realizə edilməsinə imkan verə bilər.
Eyni zamanda
bu üçtərəfli əməkdaşlıq platforması Özbəkistan və Türkmənistan üçün də Azərbaycan
üzərindən Yaxın Şərq və Türkiyə bazarına çıxış baxımından əla fürsətlər təqdim
edir.
Aqil Məmmədov,
siyasi ekspert
News365.az